Impian untuk kurus hanyalah mimpi…

Salam Sejahtera buat semua… hampir sebulan aku tidak membuat sebarang catatan disini… hari ni aku kembali meja penulisan blog..🙂

tajuk kali ini lebih bersifat peribadi dan sekadar utk kita renungkan bersama… antara fakta dan realiti tentang kegemukkan. Anda pernah dengar kenyataan seperti tajuk di atas? Mustahilkah seseorang yg dikategorikan dalam kategori gemuk untuk tampil kurus dan sihat? Dan sejauh manakah kebenaran gemuk itu tidak sihat dan kurus itu sihat?

Cuba kita fikir dan renungkan permasalahan tersebut… Berdasarkan pemerhatian saya, ramai juga individu yang gemuk dan mempunyai tahap kesihatan yang cukup baik dan begitu juga sebaliknya… persoalan disini sejauh manakah kesahihannya dalam kehidupan seharian.

Saya juga sering membaca beberapa artikel dari pelbagai sumber tentang keinginan individu untuk kurus tetapi menemui jalan buntu… kenapa yer? saya sendiri pernah berkali2 menemui jalan buntu… bukan itu sahaja, saya akui pernah hampir terlibat dalam kategori aneroksia… syukur alhamdulillah saya telah berjaya keluar dari masalah itu…

Kenapa perkara seperti ini berlaku?… jawapannya ada pada diri kita… paling utama ialah kita perlu tanam kesedaran untuk memiliki gaya hidup sihat…

Apa itu gaya hidup sihat?… pemakanan yang seimbang, mental yang postif, senaman yang konsisten… ini merupan 3 elemen penting untuk membawa kehidupan kita kearah yang jauh lebih baik…

Ingat…. Hidup bukan sekadar impian tetapi hidup memerlukan perjuangan….

More info & updates in MAY 2009…

Tinggalkan Jawapan

