Croissants terbaik di Kuala Lumpur

photo credit : Johnny Miller for NYT

Croissants ni seperti yang kita semua tahu, sedap dan disukai ramai orang. Samada korang makan plain croissant, almond croissants, tuna croissants atau bermacam2 lagi pilihan yang ada hari ini. Di KL pun dah ada banyak kedai2 yang menjual croissants yang sedap. Macam biasa, definisi sedap ni agak subjective. Jadi senarai dibawah ni adalah mengikut citarasa Hafiz lah ya.

  1. Croisserie Damansara Heights

Must Try : croissant au beurre, canales & pain au chocolat

Lokasi : No. 14, Jalan Medan Setia 2, Bukit Damansara, Kuala Lumpur

2. Kenny Hills Bakers

Must try : Croissants, peach strudels

Lokasi : Lot B-2, Taman Tunku, Off, Jln Langgak Tunku, Bukit Tunku, Kuala Lumpur

3. Dew Bangsar

Must try : sourdough croissants

Lokasi : 7, Jalan Telawi 2, Bangsar, KL

4. Doudou Bake

Must try : sourdough croissant, kaffir lime drizzled loaf

Lokasi : 38, Jalan SS 4c/5, Taman Rasa Sayang, 47301 Petaling Jaya, Selangor

5. Maisons Des Pains, Publika

Must try : Croissants, madelaines

Lokasi : UG-63A Publika Shopping Gallery, 1, Jalan Dutamas 1, KL

5 pilihan di atas adalah pilihan peribadi Hafiz. Korang mungkin ada pilihan korang sendiri kan? Tapi kalau korang tercari2 atau nak cuba lebih banyak pilihan croissants yang ada di KL ni, mungkin boleh cuba croissants di atas ok….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.